Nou*: Revista Agero - Stuttgart

sâmbătă, 26 ianuarie 2008

Mitul managerului



MICHAEL GERBER



MITUL MANAGERULUI
Ed. Amaltea, 2004, Bucureşti



Ce este Mitul Managementului?

  • O alternativă la managementul practicat în mod obişnuit
  • O revoluţie în privinţa ideii de management

Ce face managerul mitic?

  • Îşi asumă responsabilitatea pentru deciziile luate
  • Se angajează cu rigurozitate
  • Îi învaţă pe oamenii din organizaţie să-şi depăşească limitele şi să participe la dezvoltarea sistemului de exploatare a organizaţiei pe care o conduce
  • Îşi îndeplineşte obiectivele importante, considerându-şi organizaţia o companie a sa
  • Se gândeşte la organizaţia sa ca la o întreprindere mică

Atitudinea managerului mitic

  • Este convins că viaţa sa are un sens
  • Este convins că munca pe care o depune are o valoare şi este importantă
  • Îi pasă de sine, de organizaţia din care face parte şi de oamenii din jurul său
  • Are capacitatea de a face alegeri de valoare, de a-şi reinventa viaţa şi rolul pe care-l joacă în organizaţie
  • Ştie să se autoconducă

Regulile managerului mitic

  • Să ştii ce vrei
  • Să ştii că ai puterea de a obţine ceea ce vrei
  • Nu există alte cauze cu excepţia celor generate de tine
  • Dacă nu te poţi conduce pe tine însuţi nu poţi conduce nimic
  • Nu există răspunsuri simple, ci doar întrebări complexe
  • Înainte de a fi mai bine, va fi mai rău
  • Aceste reguli trebuie să devină principiile definitorii ale vieţii

Primele sfaturi ale managerului mitic

  • Lasă deoparte pentru o vreme ideea că trebuie să ştii ce vrei
  • Învaţă cum să te adaptezi intensităţii dorinţei şefului, în loc să o reflectezi
  • Urmeză-ţi propria viziune
  • Tu stăpâneşti procesul şi parcurgerea lui constituie inteligenţa ta, priceperea ta, transformarea ta care contribuie la crearea unei noi viziuni despre tine
  • Responsabilitatea fiecărui manager este să devină forţa care îi susţine viaţa, alegând să fie propriul său şef
  • Înţelege că trebuie să fii sigur de ceea ce vrei!

Alte sfaturi ale managerului mitic

  • Dorinţa şi intensitatea merg mână în mână, dar pentru a vedea care este intensitatea potenţialului tău, la capacitate maximă, trebuie să ai propria intensitate, ce reprezintă doar un produs a ceea ce doreşti.
  • Stabileşte o relaţie cu tine însuţi
  • Stabileşte un echilibru între cele 3 roluri pe care le joci zilnic: şef, manager, tehnician
  • Creează standarde pe baza cărora să te evaluezi zilnic
  • Pentru a conduce trebuie să înveţi să te conduci pe tine însuţi
  • Învaţă să delegi sarcinile şi înţelege că nu poţi controla totul
  • Descoperă ce întrebări trebuie puse pentru că întrebările, nu răspunsurile constituie cheia.

Responsabilităţile managerului mitic

  • Să pună la dispoziţie competenţa, capacitatea şi resursele pentru îndeplinirea viziunii
  • Să (re)inventeze, implementeze, monitorizeze şi să evalueze procese şi sisteme
  • Să scape de obsesia de a face munca tehnicianului care este responsabil cu punerea în practică a proceselor şi sistemelor managerului în vederea îndeplinirii viziunii şefului
  • Să respecte capacitatea oamenilor de a-şi asuma responsabilitatea pentru a se autoconduce în timp ce aplică noi procese şi sisteme.
  • Să înveţe să devină propriul său şef
  • Să descopere ce este adevărat şi ce nu este adevărat în privinţa organizaţiei sale în scopul de a oferi clienţilor acel produs sau serviciu unic sau diferenţiat
  • Să facă din management un reper în cadrul procesului care îi transformă viaţa pentru a se bucura de mai multă autoritate, convingere, productivitate, fericire.

7 paşi pentru a deveni manager mitic

1. Scopul principal
2. Obiectivul strategic
3. Strategia financiară
4. Strategia organizaţională
5. Strategia managerială
6. Strategia de resurse umane
7. Strategia de marketing

Clarificări conceptuale

Competenţa apare sub forma unei expertize pasive şi active.

  • Expertiza pasivă înseamnă să ştii ce trebuie să faci şi cum să faci, iar când nu ştii să-ţi dai singur seama ce şi cum trebuie făcut.
  • Expertiza activă este abilitatea care transformă expertiza pasivă în acţiune şi se manifestă sub forma proceselor şi sistemelor.

Scopul principal

  • Este viziunea pe care o aveţi cu privire la modul de viaţă pe care aţi dori să-l trăiţi
  • O declaraţie despre cum aţi dori să arate viaţa dvs. atunci când se va apropia de sfârşit.
  • Un instrument care ajută intensificarea puterii cunoaşterii de sine şi la clarificarea obiectivelor personale în ce priveşte cariera.

Intrebări cheie

  • Cine sunt?
  • De ce sunt aici?
  • Ce sper să realizez în această organizaţie?
  • Care este scopul organizaţiei mele?
  • Ce vreau?

Paşii definirii scopului principal

  • Autocunoaşterea (să-ţi dai seama de pasiunea şi potenţialul tău)
  • Intercunoaşterea
  • Să realizezi impactul pe care-l ai asupra oamenilor din jurul tău
  • Dezvoltarea unei strategii cu privire la oamenii şi procesele din jurul tău
  • Să realizezi o descriere imparţială a vieţii pe care vrei să o trăieşti

Obiectivul strategic al managerului mitic

  • O fuziune între scopul său principal şi obiectivul strategic al organizaţiei care ar trebui să fie un loc în care să se poată dezvolta şi observa în timp ce devine cea ce îşi doreşte să devină
  • Un reper extern prin care poate evalua vehiculul pe care-l foloseşte în realizarea obiectivului principal
  • Permite proiectarea organizaţiei ideale care l-ar ajuta să devină ceea ce-şi doreşte

Organizaţia conştientă

  • Organizaţia conştientă caută inteligenţă
  • Posedă o viziune clară şi sisteme integrate
  • Are un simţ ridicat al determinării, ordinii, implicării
  • Oamenii sunt responsabili şi satisfăcuţi

Factorii de influenţă esenţiali

  • Clienţii
  • Angajaţii
  • Furnizorii
  • Creditorii

Iau decizii pe baza a 4 categorii de referinţe:

  • Vizuale
  • Emoţionale
  • Funcţionale
  • Financiare

Pun la dispoziţie o matrice în interiorul căreia se poate demara dezvoltarea obiectivului strategic.

Alte întrebări cheie

  • Cum va arăta organizaţia mea?
  • Cum se va simţi?
  • Cum va funcţiona?
  • Din punct de vedere financiar, cum îşi va justifica existenţa faţă de clienţi, angajaţi, furnizori şi creditori?

Strategia organizaţională

  • Ce tebuie să realizăm noi aici?
  • Care sunt promisiunea şi procesul organizaţiei noastre?
  • Ce rezultat unic şi-a propus organizaţia noastră să obţină şi în ce mod intenţionează să îl obţină?

Cei 7 centri ai Atenţiei Managerului Mitic

DISCIPLINELE ESENŢIALE ALE AFACERILOR (funcţii strategice):

1. Marketingul
2. Managementul
3. Banii

PROCESELE ESENŢIALE ALE AFACERILOR (funcţii tactice):

4. Comunicarea
5. Conversia
6. Satisfacerea clientului
7. Conducerea

Intrebări cheie pentru funcţiile strategice

  • Care este rezultatul pe care dorim să-l obţinem? (marketing)
  • Cum vom proceda? (management - procesul)
  • Ce tarif vom impune pentru serviciile noastre? (marketing şi bani – strategia de stabilire a preţului)
  • De câţi bani vom avea nevoie? (marketing, bani şi management – cerinţe cu privire la capital)
  • Cât de mulţi bani vom câştiga la sfârşit? (marketing, bani şi management – profitul şi rentabilitatea investiţiilor)

Organizaţia viitorului

  • O organizaţie mai iluminată, mai inteligentă, mai umană, mai conştientă
  • O organizaţie care depinde de sisteme şi nu de oameni
  • Oamenii sunt cel mai important activ
  • Timpul este cel mai important avantaj

©Virginia-Smărăndiţa Brăescu

Niciun comentariu:

GALERIE FOTO

GALERIE FOTO

















Concursul literar Nora Iuga

Mai multe informatii pe http://concursulnoraiuga.wordpress.com/

Mediatorul cartii este membru Reteaua literara

Mediatorul cartii este membru Reteaua literara
http://reteaualiterara.ning.com; poezie, proza, literatura, muzica, pictura, arta, cultura, evenimente, stiri

Parteneriat SMILE 21+

Parteneriat SMILE 21+
www.oxigencafe.ro

Biblioteca Municipala "Radu Rosetti" - Onesti, jud. Bacau

"Mediatorul nu este un intermediar de care avem nevoie, ci un pedagog care actioneaza din umbra." (Annie Cardinet)

Observator SMILE 21 +

Observator SMILE 21 +
BookTalks: dezbateri, intalniri cu scriitori. Un proiect Bookblog.ro

Schimb de Carti - un proiect Bookblog.ro

Citeşte mai mult - un proiect Humanitas si Vodafone

Campania "Scrie ca sa primesti... o carte"

Editura Sed Com Libris

Diverta: mereu ceva nou

Diverta: mereu ceva nou
Diverta nu vinde carti, ci ofera servicii.

Amor de carte

Recomandare SMILE 21+

Recomandare SMILE 21+
Ghid turistic online

Despre...


www.ozibuna.net