1. Lansările de carte organizate de edituri, biblioteci, centre culturale. Multe dintre ele se desfasoară în prezenţa autorului şi a unor invitati ce discută pe marginea cărţii. Aceste evenimente permit stabilirea unei legături directe între autorul cărtii, mass media şi cititori, o mai bună mediere a subiectului cărţii, precum şi facilitarea accesului la sens. Amintim aici turneul de promovare a cărţii Vocile puterii de Adriana Saftoiu, care a pus foarte bine în evidenţă rolul de mediator cultural pe care editura TREI şi-l afirmă în spaţiul nostru cultural.
2. Emisiunea saptamanală Parte de carte propusă de Cristi Tabara la PRO TV. Aceasta emisiune se doreste a fi un exercitiu intelectual si urmareste, prin dezbaterile pe marginea unor cărti de actualitate, să starnească interesul publicului pentru subiectele abordate.
3. Emisiunea Omul care aduce cartea realizată de criticul literar Dan C. Mihăilescu, care prezintă în fiecare zi, la PRO TV, câteva cărţi alese din ultimele apariţii din spaţiul publicistic, de la cărţi de filozofie, istorie, beletristică, eseistică, până la dicţionare şi ghiduri practice. Abordând diverse modalitaţi de prezentare (academică , neconvenţională, non-conformistă etc), criticul Dan C. Mihăilescu işi propune să facă literatura accesibilă publicului larg şi ne oferă totodată, conform spuselor sale, o doză cotidiană de optimism. Mai multe informaţiii puteţi afla pe http://www.dancmihailescu.ro/ .
4. Manualele şcolare şi cărţile utilizate de profesori sunt suporturi materiale ale medierii didactice, care reprezintă o formă aparte de difuzare a culturii în scopul dobândirii unei cunoaşteri sociale. In transpunerea didactică, profesorul mediator decodifică informaţia stiinţifică abstractă pentru a o face accesibilă elevilor şi are în permanenţă în vedere structurarea şi restructurarea informaţiilor.
5. Targuri si expozitii de carte : Gaudeamus, Bookfest, Targul Educatiei, Minilibri (mai multe informatii pe http://www.hed.ro/targuri.php), Targul National de Carte Librex de la Iasi, Targul de carte Kilipirim de la sala Dalles, Targul International de Carte si Muzica Brasov, Primul targ de carte veche din Romania, la Cluj.
6. Lectură bilingvă la Institutul Francez din Bucureşti.
7. Clubul de Carte bookblog.ro (http://www.bookblog.ro/clubul-de-carte-bookblogro/)
Un proiect SMILE 21 + de stimulare a lecturii şi de facilitare a accesului la sens prin promovarea activităţilor de mediere culturală şi educaţie interculturală.
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
GALERIE FOTO
Concursul literar Nora Iuga
Mai multe informatii pe http://concursulnoraiuga.wordpress.com/
"Mediatorul nu este un intermediar de care avem nevoie, ci un pedagog care actioneaza din umbra." (Annie Cardinet)
Medierea culturală în Franţa
- Transmetteurs: l’espace francophone de ressources et d’information sur la médiation culturelle
- L’association Médiation culturelle
- Définitions: médiateur culturel, médiation culturelle, méthodologie de projet, multiculturalisme, espaces intermédiaires
- La médiation culturelle. Enjeux professionnels et politiques
- La culture comme enjeu politique
- Groupe de recherche sur la médiation culturelle
- Master professionnel M2: Commercialisation du Livre
- Master professionnel M2: Administration de projet en médiation culturelle
- Master professionnel: « Conception et direction de projet culturel »
- Master recherche: « Histoire et sociologie de la médiation culturelle »
Mediatorul cărţii în Franţa
- Association Française pour la Lecture
- Médiation, lecture et ordre social
- Etes-vous fait pour le métier de Médiateur du livre ?
- Les mutations des pratiques de lecture : quels enjeux ? Quelles réponses ?
- Fête du livre de jeunesse
- Le "programme médiateurs du livre" initié par le ministère de la Culture en collaboration avec le Ministère de la Jeunesse et des Sports
- Le Sénat recommande un médiateur du livre
Articole
- Basicmarketing.ro: Marketingul cultural, sau cum să ajungem din nou la public
- Studentii mei si cartile - exercitiu colaborativ cu bloguri
- Ziarul financiar: Carti si bloguri
- Reprezentand alteritatea: imagini, discursuri, strategii
- Diferenta care conteaza. Diversitatea socio-culturala prin lentila antropologiei feministe
- Imagini paralele - reprezentarea si autoreprezentarea culturii române cu prilejul unei vizite la Tîrgul de carte din Leipzig
Centre de cercetare
Link-uri utile
Legislaţie
- Legea 8/1996 privind drepturile de autor şi drepturile conexe
- Ordonanţa nr. 26 a Guvernului cu privire la asociaţii şi fundaţii
- Legea 186/2003 privind susţinerea şi promovarea culturii scrise
- Legea 31/1990 privind societăţile comerciale
- Timbrul literar
- Codul fiscal
- Legea 334/2002 privind bibliotecile
Emisiuni TV
Despre...
Pagini web edituri:
- Editura Publica
- Editura Trei
- Editura Curtea Veche
- BusinessTech International
- Amsta Publishing
- Editura Pandora M
- Editura ALLFA
- Editura Sed Com Libris
- Editura Niculescu
- Editura Rao
- Editura Tritonic
- Editura Nemira
- Elena Francisc Publishing
- Editura Humanitas
- Editura Polirom
- Editura Paralela 45
- Editura Teora
- Editura Amaltea
- Editura Institutul European
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu